Wednesday, March 9, 2011

Mengelamun




Yes, keje dah setel sepenuhnya.

Semalam petang, masa mula-mula dapat, aku melopong sikit. Dah petang - kompem lah jem urat saraf aku. Mana otak aku nak pikir balik lagi, mana otak aku nak pikir perot dah lapar mintak isi apa-apa yang patut lagi. Goreng pisang mungkin.

Sudahnya, aku siapkan jugak. Dan sekarang aku mengelamun. Ops sebelom tu, entry aku sebelom ni yang cakap pindah umah tu bukan family aku tapi adik aku yang baru kahwin tu.

Aku mengelamun dan terus mengelamun. Sudahnya aku berhenti mengelamun bila aku rasa hasil lamunan aku macam sampah je. Malam ni aku nak buat air dari Jintan Manis yang katanya boleh menyembuhkan sakit dalaman manusia antaranya boleh buang angin dalam badan.

Kalau aku jadi buat, aku bagi cara-cara nak buat benda alah tu. Kompem korang kentut-kentut je lepas nih. Kawan aku selalu pesan. Nak kentut ikot atas tak pe, jangan ikot bawah. Oi bang, itu lumrah alam. Kalau benda tu boleh ekjas takpe gak.

Mari mengelamun semula.


Dari AKU,

8 comments:

ghost writer said...

best kan mengelamun..haha

air jintan manis...biasanya kalau campurkan dengan daging rusa masak kicap lagi terangkat kot..huhu.

nanti nak baca gak,mana tau leh cuba rasa.

Qaseh dalia adelia said...

hobi qaseh tu mengelamun haha ...
ek tak pernah minum air jintan manis .. sedap ke uhuu sis buat dulu kalau ok ..share2 ok hik2

AngahSayang2314 said...

wahh mengelamun yer... kadang2 angah pun sama gak mengelamun gak.. hehehe

- mrs koroe - said...

mngelamun .

hobi saya tuh !

:)

~ PIJA ~ said...

GW - aku tak pernah makan RUSA....!!!

Qaseh -> kalau dah dibuat ubat, rase pun mmg macam ubat ler...hihii

Angah -> indah mengelamun ni kalau kene cara..

Mrs koroe -> me to but sometimes..

missSenget said...

err...badan byk angin ke??

NuSaNa NoSa 91 said...

mengelamun itu best.. keen suka~ hiksss~ ^_^

~ Miss PIJAOSIX~ said...

MISS SENGET -> banyak gas gak..hihiii

KEEN -> tau dah awak suke mengelamun...tak ckp pun tahu..hahahah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Tentang PENULIS

My photo
Menulis sekadar untuk kepuasan diri.. Menulis untuk mengisi masa dan berkongsi cerita.. Menulis apabila tulisan lebih dihargai dari kata-kata... Ape yg aku tulis kat sini.. adalah ape yang aku LALUI.. ape yang aku NAMPAK..So, jangan amik PORT sangat kalau ANDA seorang yang cepat SENTAP..!! SELAMAT MEMBACA..