Monday, March 14, 2011

Bebelan Yang Tah Apa - apa

Salam Monday BULUS untuk semua,

Baru lepas makan lauk yang mak aku bekalkan. Ada sambal, ada telur goreng. Terima kasih kat omak den yang memang suka mengtapau untuk aku kalau aku pergi kerja dari sana. Lama tak menceceh yang tah apa-apa kat dalam goblog serbaguna aku ini.

Tapi aku memang takde cerita terlampau pun nak dikongsikan. Hari ni rasa malas menebal. Monday blues satu hal. Tengah takde kerja nak buat pun satu hal. Argh, rasa seteres lak tiba-tiba. Mata mengantuk. Boleh pulak pukul 4 pagi terbangun hanya untuk batok. Siang ni dia ok pulak. Pelik-pelik je penyakit sekarang nih.

Ok, Hari Sabtu aku balik umah mak aku macam biasa. Aku rindu sebenarnya dengan anak buah aku - Yeyen. Masa sampai tu dia dah tercegat kat depan pagar. Alahai sweetnye lah. Terkedek-kedek je mintak amik.

Hari Ahad aku dapat sms dari En.Mamat. Ajak pergi tengok wayang dengan wife dia. Ida dengan husband pun ada. Alahai korang, jahat tau. Aku dah kat umah mak aku mase tu. Kalau dari sana memang malas sokmo nak kuar.

Tak dapat nak jumpa Ida. Lain kali kite jumpe yer. Kesian ko En.Mamat, nak tengok cerita Merong tapi tak dapat. Hehehe..


p/s : Rase nak balik umah je.



Dari AKU,

14 comments:

Ujang9897 said...

tak sempat jugak tgk hikayat terong burungangsa lagi

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

pija..plg teruk,dia tido dlm pangggung wayang tu..hahaha.

OLick SyaSya said...

wa best nye..de jgk owg sms nk ajk tgk wyg..i jlz taw...

Suara Kalbu said...

Pijaa...

Takde maknanya nak tengok merong. Budak tu meroyan duk tido dalam panggung..muahahahah

Myra Jay said...

Ari Senin memang blues buat pekerja..hak hak :) Sbb tu MJ cuti rini:)

ghost writer said...

goblog serbaguna...?haha!apsal lak bg nama goblog.

nih sapa nak ajak aku tengok wayang sama nih...huhu

~ PIJA ~ said...

ujang -> mcm lari tajuk je citer wayang ko nih..aiseh..

LM -> itu la pasalnyer..hihii

Olick -> nanti kite g same2..tapi u blanje yer..

~ PIJA ~ said...

SK -> pelik sungguh,dlm wayang pun die leh tido...

Myra -> tak aci!!!

Ghost -> jom laa...aku ajak ko nih..

nur said...

nak tengok juga la.. tunggu musical teater nanti..(tah bilo tah)..

:ALL IN ONE

Qaseh dalia adelia said...

sis pija bila nak ajak qaseh tgk panggung ...panggung pun jadik aha

~ PIJA ~ said...

QASEH -> nak tengok panggung ok lagi..jgn mintak nak tgk punggung..tak leh..hihii..tunggu akak g GANU eh...we tgk togeder2!!

~ PIJA ~ said...

NUR -> teater? mahal dok....

NuSaNa NoSa 91 said...

apakah hbgn antara kak pja, encik mamat, ngan syasya?? =.=

~ Miss PIJAOSIX~ said...

KEEN -> tiada hubungan pun..hahahahhaa...hanya sahabat sejati..:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Tentang PENULIS

My photo
Menulis sekadar untuk kepuasan diri.. Menulis untuk mengisi masa dan berkongsi cerita.. Menulis apabila tulisan lebih dihargai dari kata-kata... Ape yg aku tulis kat sini.. adalah ape yang aku LALUI.. ape yang aku NAMPAK..So, jangan amik PORT sangat kalau ANDA seorang yang cepat SENTAP..!! SELAMAT MEMBACA..