Tuesday, November 2, 2010

Minyak NAIK


Takde kabar takde berita. Takde angin takde banjir. Tibe-tibe je minyak naik malam tadi lepas jam 12 tengah malam. Syabas pada mereka yang bertanggungjawab. Kata 1 Malaysia. Baru jer merasa gaji naik. Alih-alih benda lain pulak yang naik.

Ape boleh buat. Redha je lah.

p/s : RON 97 je yang naik.Harap maklum

Dari AKU,

16 comments:

Encik MamaT said...

aku pakai Ron 95... takde kena mengena la kan... tahniah kepada mereka.....

OLick SyaSya said...

hahahaah...ok la tuh..sikit hari ron95 plak..percayalah...kate tok t...

~ PIJA ~ said...

em.mamat -> takde kene mengene ngan ron 95 kaler kuning tu..sok luse tak menjamin ape2..tah2 naik lagi..

eca -> tok t mane lak nih..konpius di situ..huhuu

aibaks said...

ron95 da nek rege gak la... rm1.85... aibaks pakai 97... huhu.. makin mahal depa buh rege.. leh mati kebuluq ceq lagu ni

~ PIJA ~ said...

aibaks - dah naik tp lame dah kan..sebelum raye hari tu...:)

Ila Zakaria said...

idop 1 Malaysia.... aku sukaaaaaaaaa... aku suka sbb aku mmg pakai Ron 97... naik la lagikkkkk... dan lagikkkk...dan lagikkk... kompom pasni aku balik ganu jalan kaki..

Suara Kalbu said...

Takde makna naik gaji kalau benda lain pun naik sama. Pi mai pi mai duk sengkek tang tu gak

~ PIJA ~ said...

ila-> kite proses minyak sendiri nak tak? heeee

Ida-> itu la pasalnyer..gaji naik..sume bende nak naik..

p/s : bonus yang dibagi tu abis ke minyak je la gamaknyer...

OLick SyaSya said...

tok t..datok siti la..lagu percayalah.hikhik

FareedSairi said...

mula2 mmg 97...agak2 jap lg 95 lak. alasan pasaran minyak antarabangsa naik mendadak...tapi knp sibuk gak nak bina menara warisan merdeka???

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

Selamat saya duk Qatar..br 80 sen seliter...air tin pun dah rege seriyal..mahal air tin dari harge minyak..hehehe

Tomato Gurl's Life said...

minyak makin naik harga..kepercayaan makin goyah..huk3..wallahualam..

asfira aminuddin said...

pasni kena pakai ron 95 pulak. jgn naik lagi sudah. semua benda naik, mati la camni. hishh. (tetiba nak emo) hihi.

nina syakina said...

huhu... teruk betul... malaysia negara pengeluar minyk, tak patut harga naik lebih kurang sama dgn negara yg xde sumber minyak,.. isshh2

si biskut said...

dah jadi malas nak amik tau pasal kenaikan2 nie..lantak malaysia lar.Negara pengeluar minyak tapi hampeh..bagi kurang itu ini dalam bajet tp dlm masa yg sama bg naik yg lain.bagi turun benda yg bukan keperluan tapi bg up kaw2 yg keprluan.Ape benda pon tak tau.

HaNTwO said...

naik x naik pokcik xkisah...yang penting sila kerja rajin2 dan tingkatkan taraf hidup masing2...hehehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Tentang PENULIS

My photo
Menulis sekadar untuk kepuasan diri.. Menulis untuk mengisi masa dan berkongsi cerita.. Menulis apabila tulisan lebih dihargai dari kata-kata... Ape yg aku tulis kat sini.. adalah ape yang aku LALUI.. ape yang aku NAMPAK..So, jangan amik PORT sangat kalau ANDA seorang yang cepat SENTAP..!! SELAMAT MEMBACA..