Tuesday, October 26, 2010

Sakit : Cerita 1

Petang hari Ahad tu okey lagi. Tengah-tengah deco bunga untuk persiapan kawen Alang, aku rase perot dah memulas. Macam masuk angin. Aku biarkan jer. Tak lah rase teruk sangat mase tu.

Makin aku biarkan makin rase sakit. Aku baring menahan sakit. Letak balm. Letak minyak. Macam-macam minyak. Semua tak jalan. Aku rase perot macam nak pecah. Memulas-mulas sampai ke pinggang rasenya.


Tak mampu rasenya nak menangis. Lepas magrib, aku cakap kat mak. Aku dah tak tahan. Mak ajak pergi klinik. Mase siap nak ke klinik, baru aku perasan yang aku tak boleh bangun. Ya Allah, dugaan sungguh.


Terpaksa membongkok. Jalan pun tunduk jerk. Tawaduk tak ingat. Sian aku kan...!!!


Aku teruskan jugak. Sampai klinik, doktor tu check kate perot aku masuk angin. Pastu, aku deman skit. Die nak bagi aku injection tapi aku reject. Gile penakot.

Sampai umah, terus makan ubat. Tak sampai 1 minit aku makan, aku muntah. Muntah dengan banyak. Sepanjang malam sampai ke subuh aku muntah. Sakit perot tak jugak baik. Badan aku plak makin panas. Aku deman.

Sepanjang malam aku merayu kat tuhan. Sembuhkan lah penyakit aku. Aku dah tak tahan. Aku siap cakap kat mak dan adik-adik aku. Sepanjang 31 tahun aku hidup, ini lah sakit paling teruk pernah aku rase. Seriusly, sakit yang amat.


Pagi Isnin, aku dah rase ok sikit. Tapi aku deman lagi. Aku tido sepanjang hari. Pukul 5 petang baru bangun. Bile bangun, aku masih lagi rase sakit di bahagian kanan perot. Sampai sekarang. Aku sakit lagi.


Nak jalan sakit. Nak tunduk sakit. Angat yeyen yang kecik tu pun aku rase sakit.Tadi aku pergi klinik lagi. Akhirnya, aku tahu kenapa aku jadi macam ni. Sat lagi aku update lagi. Nak pergi makan kejap.


Kata Hati : Sakit rase nak mati.


Dari AKU,

3 comments:

Encik MamaT said...

saspen btol.. tak sabar aku nak tau...

HaNTwO said...

huhuhu sakit ape??

Lizzie Yasmin said...

Lor Akak. OK ke?? kesian nya dengar.. jgn buat keje berat k..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Tentang PENULIS

My photo
Menulis sekadar untuk kepuasan diri.. Menulis untuk mengisi masa dan berkongsi cerita.. Menulis apabila tulisan lebih dihargai dari kata-kata... Ape yg aku tulis kat sini.. adalah ape yang aku LALUI.. ape yang aku NAMPAK..So, jangan amik PORT sangat kalau ANDA seorang yang cepat SENTAP..!! SELAMAT MEMBACA..