Friday, October 1, 2010

DOA buat AYIE

Malam tadi aku balik Seri Kembangan. Aku dapat lihat kerisauan muke mak ngan ayah bila anak bujang kesayangan dia kena bertugas kat Kapit, Sarawak. Aku pun tak pernah dengar nama tempat nih. Kuching, Sibu, Miri aku tahu lah.

Ini la cabaran hidup. Bersusah-susah dahulu. Bersenang-senang kemudian. Dalam hati aku, aku jugak sedih. Aku kenal adik aku. Nampak matang tapi agak manja. Nak iron baju pun terkedek-kedek pergi kat mak aku.

Tiap apa yang Allah dah rencanakan dekat kite selalunya adalah yang terbaik. Memang aku sedih. Sebab kami adik-beradik memang sangat-sangat rapat.

Pesan Along, jage diri baik-baik. Along doakan adik berjaya kat sana. AMIN..


RAYA 2010 denagan adik AYIE


SOALAN AKU : Any info pasal daerah KAPIT, Sarawak nih?


Dari AKU,

3 comments:

Encik MamaT said...

jangan risau sangat.. aku kan ada sebagai pengganti... :D

~ PIJA ~ said...

ko mmg memahami..tu sebab aku geram je ngan ko nih..rase nak sepak2 manje gitu...!!

Suara Kalbu said...

Biasalah tu PIJA,

mak bapak sebenarnya sentiasa risau dengan kebajikan anak2 sebab sayang walaupun kita dah besar panjang.

Tapi bukan senang kan nak berpisah jauh dengan orang yang kita sayang ?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Tentang PENULIS

My photo
Menulis sekadar untuk kepuasan diri.. Menulis untuk mengisi masa dan berkongsi cerita.. Menulis apabila tulisan lebih dihargai dari kata-kata... Ape yg aku tulis kat sini.. adalah ape yang aku LALUI.. ape yang aku NAMPAK..So, jangan amik PORT sangat kalau ANDA seorang yang cepat SENTAP..!! SELAMAT MEMBACA..