Wednesday, June 16, 2010

Bukan Salah Aku.

Aku ni ada masalah sembelit. Susah sangat nak membuang hari-hari. Tension gile. Masalah ini melanda sejak montot aku ni tidak mengenal mangkuk tandas selain dari dia biase nampak. Nak tahu bile? Mase aku mule belajar kat Arau.

Dari hari-hari ke dua hari sekali. Pernah sampai seminggu sekali. Yang tensennya, kalau tak membuang nih, kepala mule lah berdenyut. Perot buncit. Agak-agak mana lah perginya sisa-sisa makanan aku tu kan. Ish, letih nak pikir.

Dan masalah aku ini dah berlarutan sampai sekarang. Tapi, tak lah seteruk dulu. Paling-paling pun selang sehari aku melabur. Tapi bukan senang, aku kena mkn buah tiap-taip hari. Yang menjadi mangse, buah PISANG lah. Pastu, kena minum air putih banyak-banyak.

Agak-agak korang ade petua nak kasi hadam secara naturally, leh kasi petua tak..? Bubuh je kat ruangan komen tu ha..Trime kasih..

(pisang yang sedap)

Dari AKU,
http://pijaosix.blogspot.com

6 comments:

~oLick_Ecaa~ said...

buah betik, pn ok jgk..!

~ PIJA ~ said...

eca : along tak suke betik..bak kate budak2 baru nak naik..BIAR BETIK!!!!

zaikodek said...

mkn pisang kene sungguh2..mungkin style mkn kene ubah...ape stylenye? kene ikut creativiti sendiri wokey...
lg satu minum air putih/masak byk2...tak pun bykkan makan lada hitam.gerenti mencerit selalu.jgn x sempat sampai tandahs dah menyembur, udah ler...selamat mencuba!!!

~ PIJA ~ said...

zai--> tang mengaye kan cara mkn pisang tu aku udah terpikir da..!! mcm ade idea..kena cari yg besau sket..aper2 pun aku ucapkan terime kasih atas kesudian ko memberikan petua..!!

nurul hanim said...

kak pija~ pagi2 amal secubit garam dlm air sejok..kalo boley bkn air masak... erm insyallah... tyming baik punyer nk g toilet~ hanim

~ PIJA ~ said...

thanks hanim..kene beli garam byk2 buat stok la gamaknyer..!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Tentang PENULIS

My photo
Menulis sekadar untuk kepuasan diri.. Menulis untuk mengisi masa dan berkongsi cerita.. Menulis apabila tulisan lebih dihargai dari kata-kata... Ape yg aku tulis kat sini.. adalah ape yang aku LALUI.. ape yang aku NAMPAK..So, jangan amik PORT sangat kalau ANDA seorang yang cepat SENTAP..!! SELAMAT MEMBACA..