Wednesday, January 13, 2010

Sangat TERSENTUH..

Aku baru abis bace paper Harian Metro...bace tajuk pun aku da sedih sgt2..." Buang AYAH tepi jalan"...Kalau ape yg diceritakan kat paper tu betol dan sahih, aku betol2 sakit ati, marah..mcm mane laa ade anak mcm ni..mmg bangsat sangat..Kalau laa dr kecik tau pangai ko bile da berbini mcm ni, baik campak je kat laut..tak yah dibesarkan...sape2 nak bace..tgk link nih...http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Buangayahtepijalan/Article

Nampak emosi kan..?
Mmg aku emosi pun..Tapi bende2 mcm ni buat aku beringat..Hari ni leh laa kate aku tak akan buat mcm tu..Tapi hati kite ni..? sape yang jangke..Nauzubillah..mintak2 Allah jauhkan aku dr hasutan2 mcm nih...Bak kate kawan aku...bile2 mase je Allah tu akan terbalikkan hati kite..bile2 mase je Allah boleh menduge kite...

Huh..tutup la citer pasal tu...

Isu penggunaan kalimah ALLAH dan gereja yang dibakar...mmg aku marah ngan fenomena skrg nih..sgt2 marah..Suke suki je nak gunekan kalimah Allah...

Tapi perlu ke gereja dibakar? Tapi ikutkan aku, mmg nak bakar je pun...hehee...Perlu ke kite buat huru-hara berarak ke sane sini? Pastu yang sedih ade surau yang cube2 nak dirosakkan...MasyaAllah..ngeri dgr..

Entah laa, aku pun konpius sebenarnyer...sangat2 konpius...Tapi harapan aku..jgn laa ade ape2 yang tak baik jadi kat negare tercinta, family dan kawan2 yang aku sayangi..AMIN..yang pasti berjuang laa kite semua untuk ISLAM...!!!

Renung2kan la....

Firman Allah lagi yang bermaksud: "Dan janganlah engkau melakukan kerosakan di muka bumi; sesungguhnya Allah tidak suka kepada orang yang berbuat kerosakan." (Surah al-Qasas, ayat 77).


2 comments:

~oLick_Ecaa~ said...

kurang aja 2 ank..nie mst wife dye pkse hus dye suh tgl kn bpk dye..sdey nye..ptt cmpk laut je owg cm2..

~ PIJA ~ said...

kan eca..mmg patut sgt pun bunuh anaknye idup2..
sok ko jgn campak ayah ayie lak tau..
hahaha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Tentang PENULIS

My photo
Menulis sekadar untuk kepuasan diri.. Menulis untuk mengisi masa dan berkongsi cerita.. Menulis apabila tulisan lebih dihargai dari kata-kata... Ape yg aku tulis kat sini.. adalah ape yang aku LALUI.. ape yang aku NAMPAK..So, jangan amik PORT sangat kalau ANDA seorang yang cepat SENTAP..!! SELAMAT MEMBACA..