Monday, December 7, 2009

Bile HATI Berkata....


Mase aku sekolah rendah…aku cepat2 nak besar…aku nak keje cepat2..aku nak beli baju cantek2…nak mekap cam pompuan2 yang da keje..mcm2 aku nak jadi..kejap cikgu..kejap jururawat..kejap polis..

Bile aku sekolah menengah…aku tak sabar2 nak masuk U..sume ni gare2 pengaruh citer ALI Setan…GILE-GILE REMAJA..kunun nak berpoya2..nak ade boipren.. mcm bes sangat2 je masuk u..hehehe

Bile aku da masuk U..alamak, mcm ni rupenyer kene belajar..aku kenal byk org..kejutan pun ade gak..mcm2 loghat negeri aku dgr…kelantan, kedah, siam, jawa…suma aku kawan..seronok..mase ni aku tak sabar sangat nak abis belaja..aku nak keje..aku nak balas jase mak n ayah aku…

Sekarang..? aku bersyukur sangat2..aku happy ngan ape yang aku da ade sekarang…! Masalah..? tetap ade..mane leh dlm dunia ni takde masalah..? ade tahap leh control macho..ade tahap YA Allah..mcm ni sekali aku di uji…tp aku selalu sedapkan hati aku mesti ade hikmah..mesti ade…aku yakin je kat Allah..

FAMILY.. Segala2nya pada aku…! Sayang sangat kat dieorg..mmg leh buat aku mengamuk kalau sape2 usik dieorg..tak senang duduk..hati sakit..simpan dendam..cam tu sekali aku kalau family aku di sentuh…so, don try it at home..ngeh ngeh..

Pade yang da cube2 tu..lupekan laa niat bangsat korang tu..buat laa..amik laa..tp doa aku satu jer..kalau semuanya tak benar, aku doakan korang dpat balasan di dunia ni jugak..AMIN…!

KAWAN-KAWAN.. Dari dulu aku mmg ramai kawan..kawan lelaki maupun kawan pompuan…mase aku sekolah rendah kat Klang, ade dua name yang aku still ingat lagi sampai sekarang..ZAIRINA n RASHIZZA…tp da last contact mase aku mule setadi kat Arau..

Mase kat sekolah menengah, aku pernah rapat ngan Zai, Azah. Ina Krum, Nor, Adik, Norshah, What, Ina Rosly, Nazuha dan ramai lagi..Zai ngan What tak yah citer laa..sampai ke Uitm Arau kiteorg still togeder2… Mase kat U..time ni mmg enjoy abis2..mmg abiskan life ngan kawan2..buku2..merayau2..lepak2..tapi mmg puas giler..!

sepanjang aku kat U..takde istilah pakwe pun dlm hidup aku..tak pecaye..? leh tanye zai..leh tanye emy..tp jgn kate aku tak reti kawan ngan lelaki..ramai sgt kawan lelaki..kuar reramai..enjoy reramai..

Tp tak terpikir langsung pasal CINTA nih..nape? the only reason..aku sebenarnye tak pecaye kan lelaki n hubungan time belaja..arrgh..susah laa nak explain…hhehee pade aku sume tu nak tanam tebu tepi bibir jer…podah!

LELAKI… Pernah suke dengan insan yang bername lelaki..suke tak bermakne aku SAYANG..hehee..tgk sekali da suke..kenal kejap da suke..lame2 rase cam bosan je dlm relationship…1 jam lepak aku da mule rase nak balik…!!!eee… Pada Awi***…pade M** …sorry sangat2…dulu aku ni bodoh..tak reti nak hargai perasaan org..tak berkenan aku tinggalkan jerk..takde istilah goodbye pade aku…bertalu2 soklan dr korang..bertalu2 miskol..bertalu2 msg..satu pun aku tak layan..keras nye hati..

Dr aku mule keje ade la sorang due yang aku rapat…!! Pun same..perasaan bosan cpt sgt ade dlm hati aku..aku tak pandang duit korang..jgn kasi aku mcm2..aku tak suke..aku tak pandang pun kereta besar korang..dan sampai laa ni aku tak tau ape aku cari…mungkin keserasian..mungkin jugak keselesaan…

Nowdays..aku berserah padaNya…aku takut nak kate aku sayang sangat kat die..sebab takut die bukan untuk aku..aku takut nak berharap sangat..takut itu sume angan2…aku takut nak biarkan perasaan aku mengatasi segala2nye..sebab tak nak kecewa… Prinsip aku ..biar lambat asalkan selamat…doakan aku mak n ayah…doakan aku kawan2..AMIN…

No comments:






LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Tentang PENULIS

My photo
Menulis sekadar untuk kepuasan diri.. Menulis untuk mengisi masa dan berkongsi cerita.. Menulis apabila tulisan lebih dihargai dari kata-kata... Ape yg aku tulis kat sini.. adalah ape yang aku LALUI.. ape yang aku NAMPAK..So, jangan amik PORT sangat kalau ANDA seorang yang cepat SENTAP..!! SELAMAT MEMBACA..