Thursday, June 25, 2009

Takziah..AL-FATIHAH...

salam..

petang selasa tu, tgh2 membebel sebab lame sangat dah menunggu tren, dapat cal dari alang..

" adik cipong meninggal..."

aku terus mengucap panjang..terkejut ade..seriau ade.." alang ikut cipong balik kampung..takut lak nak bagi die drive sorang2..." ok2..aku kate..tapi dlm hati tertanye2 gak meninggal kenape?..adik yg mane..?


terus dail no fon mak..aku inform kat sape2 yg kenal cipong..tibe2 aku letakkan diri aku lak..cam mane laa kalau aku di tempat cipong..kehilangan org tersayang...nauzubillah...aper2 pun..yg HIDUP pasti akan MATI...

tak lame tu mak cal..ajak g ziarah sok pagi..so, aku pun msg bos bagitau ade emergency..so pagi tu kiteorg gerak g Sabak Bernam..sampai sane je, arwah nih baru je selamat dikebumikan..singgah jap jumpe family dieorg..walaupun nampak ketabahan dlm riak muke dieorg tapi dpt rasekan yg dieorg sekeluarga merasakan kehilangan arwah nih...

arwah ni meninggal sebab kemalangan jalanraya ngan lori..die meninggal kat situ jugak...aper2 pun..moge roh adik iwan dirahmati Allah.. AL- FATIHAH...dalam paper SINAR pun ada berita pasal arwah nih..

baru jap ni alang bagi tau..cipong still tak leh terima pemergian adik die....aper2 pun aku harap die sabar dan tabah menempuh dugaan nih..doa yang terbaik je untuk arwah nih..

teringat kata2 pakcik ( bapaknye cipong..) ..arwah seorg anak yg baik ..pendiam katenyer..tp tak pe laaa, yang hidup mesti akan mati..tersentuh jugak..sedikit keinsafan bersarang kat kepale otak aku..bersyukur aku masih lagi diberi peluang untuk hidup..ampunkan semua kesalahanku YA-ALLAH...amin....

No comments:






LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Tentang PENULIS

My photo
Menulis sekadar untuk kepuasan diri.. Menulis untuk mengisi masa dan berkongsi cerita.. Menulis apabila tulisan lebih dihargai dari kata-kata... Ape yg aku tulis kat sini.. adalah ape yang aku LALUI.. ape yang aku NAMPAK..So, jangan amik PORT sangat kalau ANDA seorang yang cepat SENTAP..!! SELAMAT MEMBACA..